Minns ni mitt tidigare inlägg om vad öl betyder för män? Att det måste vara det bästa sociala smörjmedlet för män, en manlig identifikation som också är mest påtaglig i kontrast till kvinnor. Du kan läsa inlägget här. Heineken gjorde en väldigt rolig reklamfilm som anspelade på detta men så hittade jag en print för ölmärket Goldstar som de har placerat i toan på krogen.
Förutom att reklamen är mycket bra och anspelar på manligheten att dricka öl så har reklambyrån (McCann Erickson, Tel Aviv, Israel) utnyttjat kontexten i vart reklamen är placerad för att förstärka reklambudskapet (ogillar starkt ordet budskap i kommunikation). Kolla in annonserna nedan, genialiskt! 

Related Posts

1 Comment

  1. Dennis Phang says:

    Det här har egentligen inget med tråden att göra, men jag såg nånting som jag blev arg över (och som du kanske vill skriva en tråd om).

    En snubbe på mac.feber.se är en sån typ som valt att avstå Apple-produkter. Dvs, iPods, iPhones, iMacs etc. Fine. Jag bryr mig faktiskt inte om folk gör det. Bara bättre för oss Mac-användare (vi känner oss lite mer unika, lite svårare nu iofs när varenda jävel har Mac).

    I alla fall, den här snubben bestämde sig för att köpa en Mac trots allt. En sprillans ny MacBook blev det. Det som gör mig förbannad är att snubben väljer att klistra på två fula jävla klistermärken på sin Mac (inte utanpå) vid tangentbordet. Nu ser det ut som en ful PC. Jävla PC-user, håll er till era fula PC-datorer jävla idioter.

    Blev lika förbannad när jag såg ett mongo i AIK-mössa sitta och sjunga högt i tunnelbanan häromdagen. Fan!

    Här är länken i alla fall till PC-idioten: http://mac.feber.se/art/150699/switch—dag-1/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>