Blogg, Uncategorized, Varumärken

Enkelt att vara kaxig utan en identitet

Det är enkelt att vara kaxig bakom en skärm brukar det sägas. Många ser sin chans att ge en känga till människor genom nätet och därav näthatet som har varit på tapeten och debatterats flitigt den senaste tiden. Jag läste en studie att människor mår dåligt av att läsa andras uppdateringar på Facebook för att deras liv upplevs så mycket bättre en ens själv. Sociala medier har jag hävdat länge har krossat jantelagen i Sverige, vi skryter som aldrig förr och checkar bara in där som adderar värde till ens personliga sociala varumärke. Varumärken har exploderat i antal efter sociala mediers intåg och då tänker jag på personliga varumärken. Identiteten och hur man vill uppfattas är A och O idag. Medvetet eller omedvetet.

Därför är det egentligen enkelt att vara kaxig utan en identitet. En parantes är att vi ska också skilja mellan kaxighet, näthat och konstruktiv feedback. Näthatet kan om inte elimineras i alla fall bli mer sofistikerad genom att kommentarer bara får göras med en verklig identitet. Techcrunch minskade onödiga kommentarer med 90% efter att de införde Facebooks kommentatorsfunktion som enda alternativ för att kommentera. Vill du ha en sund debatt på din hemsida, blogg, forum etc. använda Facebooks kommentatorsfunktion.

Jag sätter punkt för detta inlägg med bilder från en promenad jag gjorde med två polare i tisdags. Kärlek.

Standard

4 thoughts on “Enkelt att vara kaxig utan en identitet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *